42-224 Częstochowa
ul. Michałowskiego 32
34 322 22 50
Grupa VI

Zapraszamy do kontaktu poprzez maila grupowego Grupavi_6@interia.pl

Tematyka 30.03-03.04.2020

Zabawa rytmiczno wokalna "Pajaczek"
https://www.facebook.com/mariazofia.tomaszewska/videos/2392040764261308/

Zabawa plastyczna - "Rysowane cienie" bardzo fajna propozycja
https://www.facebook.com/463312920398571/posts/2969631353100036/

Teatrzyk TAK "Recyklingowa orkiestra"

https://www.facebook.com/teatrtaktak/videos/923046378213141/

1. Karty pracy na cały tydzień:

  • Karty pracy cz. 3 s. od 50 - 61
  • Karty pracy /książka różowa/ s. 62- 63

2. Ćwiczenia poranne zestaw nr 28 na cały tydzień:

• Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzieci – na spacer. N. wyznacza w jednym miejscu sali przedszkole. Dzieci gromadzą się w nim. Na hasło: Dzieci – na spacer, wszystkie opuszczają przedszkole i rozbiegają się w różnych kierunkach, spacerują, podskakują. Na hasło: Dzieci – do przedszkola, szybko wracają na wyznaczone miejsce.

• Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Słonko wschodzi i zachodzi. Dzieci stopniowo podnoszą się z przysiadu do stania, wyciągają ręce w górę i obracają się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wracają do przysiadu i kulą się – słonko zaszło.

• Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bociany na łące. Dzieci są bocianami. Chodzą po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymują się, stają na jednej nodze, wystawiają złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszają nimi jak dziobem i powtarzają: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

• Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Przestraszone żabki. Dzieci są żabkami. Naśladują skoki żabek. Uderzenie w bębenek jest sygnałem, że zbliża się bocian. Przestraszone żabki nieruchomieją. Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem, że bocian odszedł, i żabki mogą skakać dalej.

• Zabawa ruchowa – Przebudzone pszczółki. Dzieci są pszczółkami. Poruszają się po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie, cichut- ko bzycząc i machając skrzydełkami (palcami dłoni) na wysokości ramion. Podczas przerwy w grze przykucają na spotkanym kwiatku.

• Marsz po obwodzie koła z rytmicznym wymawianiem tekstu: Wiosenko, wiosenko, zielona panienko, przybywaj z daleka, już dłużej nie zwleka.

3. Literatura na cały tydzień:

• Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej Wiosna i moda.

Pod koniec zimy wiosna wyjęła żurnali stosik.

– W co mam się ubrać? – dumała – co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki?

A może golf? No i spodnie?

Co wybrać, by być na czasie i nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek?

Na szyję apaszkę cienką, na głowę – kapelusz z piórkiem czy lepiej beret z antenką?

• Rozmowa na temat wiersza.

− Jaki problem miała wiosna?

− W co postanowiła się ubrać?

− Jak wyglądała?

• Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?

• Zabawa słowna pod hasłem: Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?

• Zabawa pod hasłem: Kolory wiosny.

• Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Ozimina.

Zbliżała się wiosna. Słońce świeciło coraz mocniej, a dni stawały się coraz dłuższe. Olek z Adą przeglądali księgozbiór babci i dziadka. Były tam książki o przyrodzie. – Dziadku, co to jest ozimina? – zapytał Olek. – To są rośliny, najczęściej zboża, które wysiewa się jesienią, bo lubią spędzać zimę pod śnie- giem. Wtedy najlepiej rosną. – A ja myślałem, że to są zimne lody! Na przykład ozimina waniliowa, ozimina czekoladowa… – Cha, cha, cha! Poproszę dwie kulki oziminy rzepakowej – roześmiał się dziadek. – Świet- nie to wymyśliłeś. Jednak oziminy nie sprzedaje się w cukierniach ani w lodziarniach. Jeśli chcecie, możemy się zaraz wybrać na spacer i sprawdzić, jakie są oznaki wiosny i co wykieł- kowało na polach. – Ja wolę zostać z babcią – powiedziała Ada. – Poczekam, aż wiosna sama do mnie przyjdzie. – Mam pomysł – stwierdziła babcia. – Wy idźcie szukać wiosny na polach, a my z Adą sprawdzimy, czy przypadkiem nie ukryła się w naszym ogródku. Olek z dziadkiem wyruszyli na poszukiwanie wiosny. Szli skrajem lasu, a Olek co chwilę przystawał i pytał dziadka o nazwy roślin. Podziwiali białe zawilce i fioletowe przylaszczki. Olek miał trudności z wymówieniem słowa „przylaszczka” i było dużo śmiechu. Dziadek, wielbiciel i znawca ptaków, opowiadał Olkowi o przylatujących na wiosnę ptakach. – Na pewno przylecą do nas bociany i jaskółki – powiedział Olek. – A jakich ptaków nie wymieniłem? – Są takie niewielkie szare ptaki z białymi brzegami na ogonku. Na pewno usłyszymy ich przepiękny śpiew nad polami. – Już mi się przypomniało! To skowronki! – zawołał Olek. – Brawo! A znasz taki wierszyk? Dziadek przystanął, wcielił się w aktora na scenie i zaczął recytować: Szpak się spotkał ze skowronkiem. – Przyszła wiosna! Leć na łąkę! Czas na twoje ptasie trele, z tobą będzie nam weselej. – Drogi szpaku – rzekł skowronek – gardło całe mam czerwone, łykam syrop i pigułki, niech kukają więc kukułki. Kuku, kuku – wiosna śpiewa! Pąki rosną już na drzewach. Kuku, wiosna! Wiosna, kuku! Będzie radość do rozpuku! Olek pochwalił dziadka za świetną pamięć i ocenił jego wystąpienie na szóstkę. Słońce grzało coraz mocniej. Za zakrętem polnej drogi Olek zobaczył zielone pole. Ciągnęło się aż po horyzont. – Dziadku, to wygląda jak zielone morze! – To jest właśnie ozimina rzepakowa. Rzepak kwitnie na żółto. A tam rosną jęczmień i żyto, widzisz? – Tak! I te wszystkie rośliny spały pod śniegiem przez całą zimę? – Tak. A kiedy słońce roztopiło śnieg, od razu napiły się wody. – Mądre te zboża – podsumował Olek. – Wiedzą, kiedy leżeć, kiedy kwitnąć i kiedy dojrzewać. – Czasami pogoda płata figle i niszczy całą uprawę, niestety. Nie może być ani zbyt zimno, ani zbyt gorąco, bo rośliny obudzą się za wcześnie. – Tak jak niedźwiedź – zauważył Olek. – Jeśli obudzi się za wcześnie, to będzie ziewał przez cały czas. Wracając, nazrywali naręcze wierzbowych bazi, bo Ada uwielbiała je głaskać. Bazie są mi- lutkie jak kotki. W oddali usłyszeli cudny śpiew skowronka. „To już naprawdę wiosna!” – pomyślał Olek. W ogródku spotkali Adę, która zrobiła swój własny malutki klombik. – Zobacz, to są fioletowe krokusy, a te białe dzwoneczki to przebiśniegi, bo przebiły śnieg, żeby wyrosnąć – wyjaśniła bratu. – A my widzieliśmy rzepak i słyszeliśmy skowronka. A tu mam dla ciebie bukiet kotków – Olek wręczył siostrze bazie. – Kizie-mizie! – ucieszyła się dziewczynka, a potem szepnęła bratu na ucho: – Chodź, pokażę ci robale… – Robale? Jakie robale? – Kwitnące. Wyrosły na drzewie. Podeszli do drzewa, z którego zwisały żółto-zielone rośliny, wyglądające jak włochate gą- sienice. Było ich tak dużo, że przypominały setki małych żółtych warkoczyków. – Robaczywe drzewo. Nie boisz się? – Nie. Na początku myślałam, że to robaki, ale babcia mi powiedziała, że to jest leszczyna. A wiesz, co z niej wyrośnie? – Leszcze, czyli ryby – zażartował Olek. – Nie wygłupiaj się. Wyrosną z niej orzechy laskowe – pochwaliła się swoją wiedzą Ada. Tego dnia wszyscy poczuli wiosnę. Powietrze pachniało parującą ziemią, kwiatami i świe- żością. Nikt nie miał ochoty oglądać telewizji ani nawet słuchać radia, bo wokoło odbywał się ptasi koncert. Dziadek pogwizdywał wesoło i planował, co nowego posadzi w ogrodzie. – A co zrobisz, jak wiosna się jutro schowa i znowu będzie zimno? – zapytała Ada. – Wiosna? Przecież u nas w domu zawsze jest wiosna. – Jak to? – Wiosna to wasza babcia! – powiedział dziadek i dał babci całusa.

4. Prace plastyczne na ten tydzień:

Pierwszy motyl - technika i forma pracy dowolna

Bocian - technika i firma pracy dowolna

Żabka - lepienie z plasteliny

5. Gimnastyka na cały tydzień zestw nr 14

• Zabawa orientacyjno-porządkowa Pomachaj woreczkiem. Dzieci poruszają się w rytm tamburynu pomiędzy rozłożonymi na podłodze woreczkami foliowymi. Podczas przerwy w grze zatrzymują się przy najbliższym woreczku, podnoszą go i machają nim nad głową, witając inne dzieci. Pojawienie się akompaniamentu jest sy- gnałem do położenia woreczka na podłodze i ponownego ruchu.

• Zabawa ożywiająca – Chronimy się przed deszczem. Dzieci biegają po sali, swobodnie wymachując woreczkami. Na mocne uderzenie w tam- buryn przykucają, rozciągając woreczki nad głowami – chronią się przed deszczem.

II. Część główna

• Ćwiczenia tułowia – Suszymy woreczki. Dzieci trzymają woreczki w obu rękach. W skłonie w przód wymachują nimi w przód i w tył. Po kilku ruchach prostują się, potrząsają woreczkami w górze – strząsają krople wody.

• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Powitania. Dzieci witają woreczkami różne części ciała wymieniane przez N. Np. Woreczek wita: wasze kostki… wasze ramiona… wasze brzuszki…

• Ćwiczenie mięśni grzbietu – Na wietrze. Dzieci, w leżeniu przodem, unoszą woreczki trzymane za końce oburącz (ręce zgięte w łok- ciach, skierowane na boki). Dmuchają na woreczki delikatnie – wieje mały wietrzyk, i mocno – wieje duży wiatr. Obserwują ruch woreczków w zależności od siły podmuchu.

• Ćwiczenie mięśni brzucha – W górę i w dół. Dzieci w leżeniu tyłem, woreczki mają włożone między stopy. Unoszą je stopami do góry, z przełożeniem za głowę, a potem powracają do pozycji wyjściowej.

• Ćwiczenie równowagi – Przechodzimy przez woreczki. Dzieci zwijają woreczki w rulonik. Stojąc, trzymają je przed sobą w obu rękach. Przekładają nogi przez rulonik, wytrzymując w staniu jednonóż. Potem powracają do pozycji wyjścio- wej. Ćwiczenie wykonują na zmianę: prawą nogą i lewą nogą.

Dziękujemy za współpracę jesteśmy w kontakcie kochane dzieci i Rodzice. Powodzenia i chwalcie się swoimi osiągnięciami zabawą rysunkami prosimy o zdjęcia na nasz wspólny mail Grupavi_6@interia.pl

===========================================================================================================


Tematyka 23-27.03.2020

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html?fbclid=IwAR3QMpq4YWBR8mlkekhrcOjkiFGybYeuxgmgiYO1Jzrb3KaL8cS74Uua7Yo#p=1 strony 44-49

https://pl.pinterest.com/pin/742953269763015115/sent/?invite_code=3691b5a599544a848cdef668ca15aeae&sender=828803275083040258&sfo=1

https://www.facebook.com/1011329362232190/posts/3020403274658112/

https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/08/jak-ulepic-zwierzatka-z-plasteliny-krok-po-korku/?fbclid=IwAR0hWd60y-3hPkbK7nFb1F8p2llQK5L8P883LvBQVSlfp7lPT3QtQJIyHEA

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html?fbclid=IwAR0HYzCFg1tbsE3x5eFlkP9bpQtEN7i-IujB4E-jNJFPzKZgEqqwi3FyCsE str 60-63

Dzień pierwszy środa 25.03. 2020r.: W marcu jak w garncu
1. Ćwiczenia poranne - zestaw nr 27 /zabawa "Wiatr, deszcz i burza" dzieci siedzą na podłodze na hasło wiatr pocieraja dłońmi o siebie na hasło deszcz uderzają paluszkami o podłogę na hasło burza klaszcza i tupia nogami. Zabawa "Pobudka" dzieci podnoszą się powoli z siadu skulonego do pozycji stojącej i przeciagaja się następnie naśladują czynności mycie rąk mycie zębów ubieranie się.
2. Odkrywanie liter c, C Karta pracy różowa s.60
3. Karta pracy cz. 3 s. 40-43
4. Zabawa dydaktyczna: konczenie zdania: śnieg jest biały jak np. /mąka, papier, kreda / deszcz jest mokry jak np. /woda, mgła, parasol/ burza jest groźna jak np. /lew, tornado/
Dzień drugi czwartek 26.03.2020r.: Zmienna pogoda.
1. Ćwiczenia poranne zestaw nr 27 j/w
2. Kule i koła - ćwiczenia i zabawy, poznawanie cech kuli, wyszukiwanie w otoczeniu kształtów kuli i kół.
3. Karta pracy cz. 3 s. 45
4. Czytanie całościowe wyrazów kula, koło
5. Karta pracy cz. 3 s. 44
Dzień trzeci piątek 26.03.2020r. Marcowi przyjaciele
1. Ćwiczenia oddechowe "Delikatny i mocny wiatr" dzieci otrzymują paski bibuły lub papierowe kuleczki na hasło delikatny wiatr lekko dmuchaja w paski bibuły na hasło mocny wiatr mocno wydmuchuja powietrze na paski bibuły.
2. Karta pracy cz. 3 s. 47
3. Wykonanie pracy plastycznej "Deszczowa chmurka" dobór materiałów forma i technika dowolna
4. Ćwiczenia dzwiekonasladowcze - krople deszczu kap kap, strumyk, szur szur, chmury och, och, burza trach, trach
5. Słuchanie wiersza Ludwika Wiszniewskiego " Marzec"
Przyszedł dzisiaj marzec, w białych chmurek tłumie, chce pogodą rządzić, lecz rządzić nie umie.
Pomaga mu zima i wiosenna młoda, rano deszcz ze śniegiem, w południe pogoda.
Nocą szczypie mrozik, że trudno wytrzymać, sama teraz nie wiem, wiosna to czy zima?
Rozmowa z dzieckiem nt wiersza: czym charakteryzuje się marcowa pogoda? Co to są chmury? Jakiego koloru bywają chmury?